PGNiG Superliga włącza się do kampanii edukacyjnej „Powietrze bez śmieci”

17 sty 2018 |

Do walki o czystsze powietrze włącza się PGNiG Superliga, promując kampanię edukacyjną „Rodzice i Dzieci, Powietrze bez śmieci”. Akcja prowadzona przez Fundację PGNIG im. Ignacego Łukasiewicza, swoim zasięgiem obejmie kilka tysięcy szkół i wszystkie polskie gminy.

Do walki o czystsze powietrze włącza się PGNiG Superliga, promując kampanię edukacyjną „Rodzice i Dzieci, Powietrze bez śmieci”. Akcja prowadzona przez Fundację PGNIG im. Ignacego Łukasiewicza, swoim zasięgiem obejmie kilka tysięcy szkół i wszystkie polskie gminy.

Część pierwsza projektu przeznaczona jest dla dzieci z klas I-III, bo właśnie w tym wieku tworzą się nawyki, które pozostają z nami przez całe życie. Zgłoszone szkoły otrzymają atrakcyjne materiały edukacyjne oraz szansę na zdobycie wyposażenia nowoczesnej szkolnej pracowni przyrodniczej o wartości 30 000 zł. Zgłoszenia przyjmowane są do 16 stycznia,
a pierwsze 1000 placówek otrzyma materiały edukacyjne w formie specjalnego AntySmogBox-u. Pozostałe szkoły będą mogły ściągnąć te materiały ze strony www. Szczegóły znajdują się na: www.powietrzebezśmieci.pl/szkoły.

Część druga to działania skierowane do gmin. 5 z nich może wygrać naukowe stacje zabaw PGNiG o wartości ok. 100 000 zł. To rodzaj parku eksperymentów i doświadczeń, gdzie całe rodziny mogą poznać prawa nauki i bawić się nimi. Każda gmina, która chce wziąć udział
w projekcie, musi zgłosić swój udział przez formularz na stronie www.powietrzebezsmieci.pl/gminy Następnie, po zweryfikowaniu zgłoszeń, rozpocznie
się głosowanie, w którym każdy będzie może oddać swój głos na wybraną gminę. Najpierw musi jednak zapoznać się z materiałem na temat zanieczyszczeń powietrza i odpowiedzieć na proste pytanie

PGNiG Superliga zachęca do zgłaszania się gmin i szkół, a następnie głosowania. Dodatkowo kibice, którzy przyjadą na mecz środkami transportu publicznego, wejdą na mecz za darmo. Warunkiem jest okazanie skasowanego biletu, a w przypadku tych, którzy posiadają bilety miesięczne – zdjęcia z autobusu, którym przyjechali na mecz, opublikowanego w social mediach z #PowietrzeBezSmieci.